چگونه براي زندگي خودتان برنامه‌ي ۱۰ ساله تنظيم كنيد
3 راه براي رهايي از مهر طلبي
6 مهارت براي تبديل شدن به يك مدير موفق
چند پيشنهاد عالي براي خريد هديه روز مادر
چگونه بيش از حد عذرخواهي نكنيم؟
ويژگي‌هاي شخصيتي افرادي كه بيش از حد عذرخواهي مي كنند
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

چگونه براي زندگي خودتان برنامه‌ي ۱۰ ساله تنظيم كنيد

چگونه براي زندگي خودتان برنامه‌ي ۱۰ ساله تنظيم كنيد

آيا ديد واضحي از ده سال آينده‌ي زندگي خود داريد؟ آيا درباره‌ي اينكه در سال‌هاي پيش رو چه اتفاق‌هايي خواهد افتاد، ايده‌اي داريد؟زندگي مانند گردباد است و داشتن برنامه‌ي شخصي مي‌تواند كمك كند كه از مسير خارج نشويد. همچنين به شما كمك مي‌كند كه هدف‌هايتان و گام‌هايي كه براي رسيدن به آن‌ها بايد برداريد را مشخص كنيد. در ادامه گام‌هايي كه به شما در ساختن برنامه‌ي ده ساله‌ي شخصي كمك مي‌كنند، آورده شده‌اند.

 

۱.هدف خود را مشخص كنيد

يك هدف بلند مدت، بسيار مهم است زيرا شما را همواره با انگيزه و متمركز نگه مي‌دارد. در صورتي كه هيچ هدفي نداشته باشيد، هيچ برنامه‌اي هم نخواهيد داشت. بهترين كار اين است كه همه‌ي هدف‌هايي كه مي‌خواهيد در ده سال آينده به آن‌ها برسيد را بنويسيد.

هدف‌ها و برنامه‌هاي هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال اهداف شما مي‌توانند شامل:

  • خريد خانه‌ي جديد
  • شروع يك كسب‌وكار جديد
  • تكميل يك درجه‌ي جديد
  • بازنشستگي
  • تور دور دنيا يا هر چيز ديگر

۲.‌ مشتاق و چشم به راه باشيد

حال كه اهداف خود را مشخص كرديد زمان آن فرا رسيده كه به اهميت آن پي ببريد. با خود به دستاوردي كه اين هدف برايتان خواهد داشت، فكر كنيد. در صورتي كه پاسخي براي آن پيدا كرديد، براي متمركز ماندن در سال‌هاي پيش رو آن را يادداشت كنيد.

پاسخ خود را با جزئيات بنويسيد زيرا در صورتي كه هر گونه مشكلي در تعيين هدف‌هاي خود داشتيد، بتوانيد به عقب برگرديد و برنامه‌ي خود را بازنگري كنيد  و به خود يادآوري كنيد كه براي چه چيزي به اين سختي تلاش مي‌كنيد.

اين هدف‌ها براي هر فرد متفاوت هستند به عنوان مثال، با شروع كردن يك كسب‌و‌كار از نظر مالي و كاري مستقل خواهيد شد. در صورتي كه تصميم به ادامه‌ي مدرسه يا تحصيل در هر موسسه‌اي بگيريد، دانش و مهارت‌هاي بيشتري كسب خواهيد كرد.

۳. هدف خود را به گام‌هاي كوچك بشكنيد

در صورتي كه فكر مي‌كنيد در ده سال آينده به هدف خود خواهيد رسيد، بايد از همين حالا براي رسيدن به آن تلاش كنيد. هدف خود را به گام‌ها و مرحله‌هاي كوچك‌تر بشكنيد؛ اين كار از احساس به هم ريختگي و سردرگمي جلوگيري مي‌كند. بهتر است تاريخ‌هايي را براي دستيابي به هر گام تعيين كنيد. اين كار شما را هشيار، متمركز و مصمم نگه مي‌دارد.

به عنوان مثال، در صورتي كه تصميم به آغاز يك كسب‌و‌كار جديد بگيريد، گام‌هاي رسيدن به آن هدف را بشكنيد. كدام نوع از كسب‌و‌كار را مي‌خواهيد آغاز كنيد؟ بهترين مكان براي آن كجا خواهد بود؟ چه ترفندهايي را براي راه‌اندازي كسب‌و‌كار جديد خود به كار خواهيد گرفت؟

زماني كه هدف‌هاي خود را مشخص كرديد، مي‌توانيد آن‌ها را به ترتيب شماره‌گذاري و تكميل كنيد. شكستن كسب‌و‌كار، بهترين مسير را براي رسيدن به آن ارائه مي‌دهد.

۴. محدوده‌ي زماني تعيين كنيد

همانطور كه پيش از اين گفتيم، تعيين زمان مناسب براي دستيابي به گام كوتاه مدت مهم است اما در صورتي كه هدف ما بلند مدت باشد بايد چه كار كنيم؟ براي رسيدن به هدف برنامه‌ي ده ساله بايد يك مهلت مناسب در نظر بگيريم.

در صورتي كه هدف خود را به هدف‌هاي كوتاه مدت تقسيم كرده باشيد، بايد محاسبه كنيد كه براي كامل كردن همه‌ي گام‌ها چه مقدار زمان نياز خواهيد داشت. زماني كه پاسخ اين سوال را مشخص كرديد، مهلت زماني براي رسيدن به هدف را تعيين كنيد.

از آنجايي كه سختي‌ها و مشكلات هميشه وجود دارند، مهم‌ترين چيزي كه بايد براي آن برنامه ريزي كنيد چگونگي مديريت زمان است.

براي خريد جاروبرقي به لينك زير مراجعه كنيد

https://www.nasa-electric.com/vacuum-cleaner

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.