چگونه براي زندگي خودتان برنامه‌ي ۱۰ ساله تنظيم كنيد
3 راه براي رهايي از مهر طلبي
6 مهارت براي تبديل شدن به يك مدير موفق
چند پيشنهاد عالي براي خريد هديه روز مادر
چگونه بيش از حد عذرخواهي نكنيم؟
ويژگي‌هاي شخصيتي افرادي كه بيش از حد عذرخواهي مي كنند
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

زنان يا مردان كدام احساسي تر هستند؟

آيا زنان از مردان احساسي تر هستند؟

چرا همه ما اين‌قدر اطمينان داريم كه زنان از مردان احساساتي‌تر هستند؟ در واقع براي اين مسأله دو دليل اصلي زير وجود دارد.

اول، وجود يك سابقه‌ي طولاني در طبقه‌بندي احساسات به شيوه‌اي تحقيرآميز است و همچنين مرتبط دانستن آن‌ها با وجود رحم در زنان. در قرن نوزدهم، زنان مستعد ابتلا به يك مشكل روحي زنانه تلقي مي‌شدند، يعني «هيستري».

تصور قالب در آن دوره اين بود كه زنان احساساتي و بي‌ثبات هستند و به همين خاطر دچار مشكلات رفتاري مي‌شوند و مردان به دليل نداشتن رحم از اين نوع مشكلات مصون هستند. زنان هيستريك نيز اغلب به روش هيستركتومي درمان مي‌شدند.

علاوه بر اين در قرن بيستم، زنان تا حد زيادي از تحقيقات علمي كنار گذاشته مي‌شدند (حتي آن دسته از تحقيقاتي كه براي درك زنان صورت مي‌گرفت). اين مسأله تا حدي به دليل اين پيش‌فرض است كه نوسانات هورموني ناشي از سيكل‌هاي تخمدان منجر به بروز تغييراتي در احساسات زنان مي‌شود كه نمي‌توان آن‌ها را كنترل كرد و همين مسأله آن‌ها را بيش از حد غيرقابل پيش‌بيني مي‌كند.

بنابراين به جاي استفاده از روش‌هاي علمي براي بررسي اينكه آيا اين فرضيات در مورد احساسات و هورمون‌هاي زنانه درست است يا خير، محققان به‌سادگي زنان را ناديده مي‌گرفتند و در عوض مردان را مورد مطالعه قرار مي‌دادند.

مسأله‌ي دوم تفاوت بين عواطف زن و مرد است. در واقع ما احساسات زنان و مردان را به روش‌هاي مختلف و جانب‌دارانه توصيف مي‌كنيم. به‌عنوان مثال مردي كه احساساتش در طول يك رويداد ورزشي در نوسان است، به‌عنوان فردي پرشور توصيف مي‌شود. اما زني كه بر اثر هر اتفاقي احساساتش تغيير مي‌كند، «غيرمنطقي» و احساساتي تلقي مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.